vrijdag 2 februari 2018

Briefje aan Karin - Die pleur je toch in de vaart?

Lieve Karin,

Vanmorgen begaf ik mij vloekend en tierend door het verkeer. Mensen die op het laatste nippertje hun bakbeest even voor jouw auto plempen. Moge zij gezegend zijn met levenslang grachtengordelroos.

Mijn missie om medicatie op te halen verliep verrassend snel. Toen ik het pand van mijn stamdealer betrad was ik zowaar de enige. Ik kon mij nog net bedwingen om niet te roepen: "echo!"

Daarna even snel naar de supermarkt. Waar een vrouw een trui stond te keuren voor haar man. Toen ik zei dat ik vond dat die trui op een pyjama leek keek ze uiterst ongelukkig en stelde dat het meeviel. Tja, voor die prijs wellicht.

Maar wat las ik nou joh! Hebben ze je van je grondgebied gehaald? Zijn ze nou helemaal van de pot gepleurd! Never change a winning team! Normaliter ben ik niet zo van dat Engelse gedoe maar ik kon zo 123 geen passend Neerlands tegeltje vinden. Ik las je berichtje na het trainen en was oprecht verbijsterd.

Zijn de bevelhebbende allemaal in de buurt van een molen geboren? Zou best kunnen want aan die kant van het land staan die dingen, bij wijze van spreke, op elke straathoek. Hier hebben we vooral draaimolens tussen de narcissen en de hondenpoep. Charmant lieverd, charmant. Daar houden we van in Twente.

Hoe kunnen (kennen) ze jou daar nou weghalen. Je kent de bewoners en zij kennen jou. Je weet wat er speelt, je weet waar je moet zijn omdat er soms wat baldadigheid plaatsvindt. Of dat jeugdige lieden er stiekem een jonko roken. Je maakte een jong jochie zo blij door hem even jouw petje op te zetten. Het kereltje sloeg twee armen om je heen en had die dag erna op school en vet stoer verhaal om te vertellen.

De plaatselijke middenstand waar je even tijd voor vrij maakte om naar ze te luisteren. Al die activiteiten in je wijk die je ging bezoeken. Als professioneel moeder ging je aan de ukjes voorlezen. Jij en jouw geliefde Spangen. Sparta, jouw club. Kreeg ik gemopper opdat ik een sjaal van Feyenoord had gekocht en deze meenam naar het heilige grondgebied van Spangen waar alles Sparta ademt. Sorry mop, ook deze hier pleegt heiligschennis.

Dit besluit is gewoon idioot! Je laat Dirk Kuyt toch ook niet bij 020 voetballen? Heel dat "hiep hoi vernieuwing" hier in Twente zijn we daar niet zo van. Wat goed is... afijn vul de slagzin zelf maar in.

Toch tof om te lezen hoeveel steunbetuigingen je binnenkreeg. Die hoge piefen bedenken iets terwijl ze een glas Jan Wandelaar soldaat maken en wat sloffe pinda's door de slokdarm laten rennen. Het lijkt een prachtig plan maar in de praktijk... beetje als met het Fyra-project. Op papier lijkt het een prachtig plan maar het fiasco werd de bittere werkelijkheid.

Dan is zelfs mijn plan om af te vallen meer succesvol. Ja, deze hier gaat nu trouw twee keer per week sporten al dan niet met een pijntje hier een pijntje daar. Een mens moet iets te klagen hebben, daar zijn we Nederlanders voor.

Wijffie, ik wens je alle succes toe. Sterkte met het verwerken van dit alles.

Liefs oet Almelooooooo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...