zaterdag 2 december 2017

Terug van weggeweest

Hoi Karin,

Zo dat is even geleden. Ik ben zoals je weet op vakantie geweest en de week erna moest ik weer zo wennen aan mijn leven hier. Het was een heel gedoe om weer mijn draai te vinden. Veel pijn ook. Hiervoor ga ik naar de fysiotherapeut. Zo ook de handtherapeut. Die beste man staat garant voor het betere sjor- en trekwerk. Auw! Tape om mijn pols en rust houden.

Hoe gaat het met jou? De laatste tijd hebben we helaas wat minder contact. Ik zag dat je wat meer actief bent op je werk? Goed zeg. Hopelijk ben je snel weer terug op je post. Zo kwam ik onlangs nog een foto van ons tegen toen ik bij jou op het werk was. Dat was echt leuk!

Mentaal gaat het weer wat minder. Zou het liggen aan de donkere dagen? Het heeft hier zojuist gesneeuwd. Dat vond ik wel mooi om te zien. Vind ik zo sereen. Niet dat ik nu een sneeuwpop kan maken maar toch, de eerste vlokjes dansten olijk naar beneden.

Net naar de voetbal gekeken. Dat was ronduit verschrikkelijk. Heracles speelde zo bedroevend slecht, daar zakt je broek toch van af. Feyenoord heeft gelukkig gewonnen. Overigens, vandaag ben ik op een intens gore plek geweest. De vuilstort maar deze vuilstort was zo vies en stonk zo hard. Gatsie! Hele zwermen meeuwen kwamen ons tegemoet. Ik was met de klusjesman van mijn tante op pad. Ze had weer de geest en toen moest de oude kast eruit en een nieuwe erin. Dus gingen we met het oude meubilair naar de kringloop. Zij wilden het logischerwijs niet hebben. Die meuk was meer dan 30 jaar oud. Helaas mochten we het ook niet in de fik steken dus hebben we het netjes ingeleverd.

Deze week was het ook weer het feest der slapeloosheid. Heel de nacht wakker gelegen tot een uur of 6. Vreselijk. Dat is zo vermoeiend. Ik lag maar te draaien en te draaien en te malen en te malen. Compleet overprikkeld. Om nou midden in de nacht te gaan stofzuigen is ook weer zo een dingetje. Daar worden de buren niet vrolijk van.

O Harry is het hoekje om. Lag zomaar dood in de kooi. Och arme. Beestje was al ziek, kruipersziekte en daar is niets aan te doen. Joke is dus nu alleen. Misschien dat ik er nog een vogeltje bijneem. Is ze niet meer zo alleen.

Vanmorgen trouwens nog een work-out gehad. Niet in de sportschool maar buiten. Jeetje wat een dikke laag ijs op de ramen. Het had niet eens zo heel hard gevroren maar het was ontzettend mistig en die mist was aan gaan vriezen.  Mijn tante mikte vroeger altijd een pannetje warm water over de voorruit. Ongelofelijk dat er nog nooit eentje is gebarsten. Overigens vriest zo een nat raam zo weer dicht. Mijn flesje ijsontdooier was gaan lekken en dus helemaal leeg. Zucht.

Ik ben ook zo een type dat het flesje slotontdooier in de auto bewaard. Heel handig. Zoiets hoort dus in huis te staan of in je handtas. Vier je nog sinterklaas eigenlijk? Ik heb links en rechts al wel voor mensen een gedichtje geschreven maar heb helaas weinig inspiratie.

Afijn, ik ga nog even wat filmpjes kijken en dan lees je binnenkort weer meer over wat mij zoal bezighoudt.

Doei doei




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...