dinsdag 10 oktober 2017

Sporten met Eef deel 1

Hallo lieve volgers.

Onlangs had mijn fysio mij geadviseerd om weer te gaan trainen. Hetgeen geschiedde. Nu kwam ik vorige week op de Facebookpagina van zijn bedrijf een leuk berichtje tegen. Bootcamp voor noobs. Het stond er uiteraard in een andere bewoording. Dit is een soort bootcamp op een laag niveau waarbij je niet in de tijgersluipgang hoeft, en het aller belangrijkste, niet hoeft te rennen.

Ik en rennen.... met dat gestroomlijnde lichaam van me, van een Multipla en het gewicht van een sloopkogel is dat geen goed idee. Dus heb ik mij aangemeld voor deze heugelijke gebeurtenis en zo stond ik vanavond om kwart voor 7 al bij de praktijk.

Mijn behandelend fysio was ook inpandig om de groep even moed in te spreken. Aardige man is dat toch. Nadat we allemaal een lichtgevend bandje hadden gekregen kon de stoet vertrekken. In parade richting het centrum. Men kende elkaar onderling allemaal. Hoe dat toch altijd kan. Ik dacht dat zoiets alleen in een dorp voorkwam.

Nadat we eerst een stukje hadden gemarcheerd gingen we in het serene licht van de kerk de eerste oefeningen doen. Ik zag mijzelf al languit liggen omdat de coördinatie/motoriek het weer eens liet afweten. Iet wat houterig deed ik mee met de rest.

Op naar de volgende locatie. Katteklopkatteklopkatte... o nee, we zouden niet rennen. Wel in ferme pas marcheerden we door de elegante winkelstraten van Almelo. "De paden op de lanen in, vooruit met flinke pas!" Of zoiets.

Toen stuurde onze bendeleider ons zo het duistere parkje in. Het was er zo donker dat ik mijn eigen brillenglazen niet eens kon zien. Daar gingen we ons landingsgestel trainen door telkens vanuit stand te gaan zitten en weer te gaan staan. Ook aan de theezakjes werd gedacht.  Door een soort van op te drukken. Ook weer voor noobs maar hé je moet klein beginnen. Ja toch, niet dan.

Daar kreeg ik het wel warm va zeg. Oef! Keep calm and sweat yourself an excident. Door naar de laatste oefening. Iets met elastiek om je enkels en dan pasjes maken naar links en rechts. "Doe een stapje naar voren, en een stapje terug!"

Vervolgens ging heel de meute weer richting de praktijk. Onze roedelleider heeft het heel goed gedaan. Het was voor het eerst dat een bootcamp als deze plaatsvond binnen de praktijk. Op naar volgende week en nu linea recta onder de pomp.

Groetjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...